Verhoog de bekendheid van de urgentie voor plasma donatie onder Amerikaanse jongeren.

We verbinden BCA als partner met de League of Legends Challenger Series (LCS), de grootste esports competitie van de Verenigde Staten. Daarnaast de derde populairste sportcompetitie onder 16-35 jarigen. Als campagne thema ontwikkelen we ‘First Blood Saves Lives’.  Via ingame banners, de inzet van shoutcasters en de social media kracht van de LCS benutten we de Amerikaanse League of Legends kanalen om de boodschap over de urgentie van het doneren van plasma bij een grote groep jongeren bekend te maken. Gamers die bloed- of plasma doneren worden beloond met een ingame skin uit het spel.

 

Resultaten

Miljoenen impressies voor het thema plasma donatie tijdens de LCS wedstrijden.

Ruim 30.000 jongeren bezoeken de landingspagina met informatie over bloeddonatie. 

 

Meer weten?

Wil je meer weten over deze case? We delen alle inzichten en resultaten graag met je.

Laat het ons weten, en we plannen snel een kop koffie! 

 

JA, MEER WETEN!