Hoe activeren we jonge mannen tot bloeddonor?

Via een partnership met de Europese League of Legends competitie (LEC). 

We gebruiken de eerste belangrijke actie van de game, First Blood, als haakje van de thema campagne #myfirstblood. Gamers worden via verschillende assets uit het broadcast programma opgeroepen zich te registreren als donor.  Voor het eerst zien miljoenen gamers ingame een campagne boodschap van een LEC partner.  Waarbij hen wordt gevraagd in het echte leven bloeddonor te worden. Na een bloedtest bij Sanquin ontvangen jongeren een League of Legends skin.   

Resultaten

Ruim 7.400 jongeren melden zich aan als bloeddonor. 

Maar minstens even belangrijk is de internationale aandacht die het thema bloeddonatie krijgt in de media. In Nederland explodeert de campagne ver buiten de gaming community. O.a. het NOS Journaal, de Telegraaf, NU.nl en blogs in de Linda zorgen ervoor dat heel Nederland het belang van bloeddonatie onder ogen krijgt.

#myfirstblood is beloond met een Gouden Spin Award, Gouden GPCM Award, SAN Accent, Zilveren SponsorRing,  Zilveren GPCM Award en 2 Bronzen Esprix Awards.

Meer weten?

Wil je meer weten over deze case? We delen alle inzichten en resultaten graag met je.

Laat het ons weten, en we plannen snel een kop koffie! 

JA, MEER WETEN!