Hoe kan gaming worden ingezet om het leesplezier onder jongeren te verhogen?

We verbinden de Leescoalitie aan Ubisoft, één van ’s werelds grootste game-ontwikkelaars. De bekendste game van Ubisoft is Assassin’s Creed. De game is bekend geworden door de realistische en uitgebreide verhaallijn. We laten ons inspireren door de wereld van deze game om nieuwe verhalen te creëren. Auteurs Ronald Giphart en Margje Woodrow schrijven de ‘verborgen verhalen’ achter Assassin’s Creed Valhalla voor jongeren tussen de 14-18 jaar. De verhalen worden gepubliceerd in de Ubisoft Special app. Via visuals, video’s en audiofragmenten wordt de leeservaring van de gebruiker versterkt. We introduceren hiermee ‘Readification’, als nieuwe strategie tegen ontlezing onder jongeren. En brengen de werelden van gaming en literatuur samen!

 

Resultaten:

Nationale media aandacht: reportages op o.a. RTL Nieuws, de Telegraaf en NU.nl.

T.b.c. (de campagne loopt nog)

 

Meer weten?

Wil je meer weten over deze case? We delen alle inzichten en resultaten graag met je?

Laat het ons weten, en we plannen snel een kop koffie.

 

JA, MEER WETEN!