Hoe benut Sanquin het LEC partnership om de drempel richting bloeddonatie te verlagen bij gamers?

Na de #myfirstblood campagne heeft Sanquin een sterke positie en bekendheid in de League of Legends community. De grootste uitdaging blijft mensen structureel aan te zetten tot bloeddonatie. Uit onderzoek blijkt dat hoe meer iemand van zijn of haar bloed weet, hoe groter de welwillendheid wordt om te doneren. Rotterdam Ahoy is gastheer van het finale weekend van de Europese League of Legends competitie. Dit evenement benutten we om met een branded mobiele afname locatie samen met gamers zoveel mogelijk bloedgroepen van bezoekers te bepalen. Terwijl in de grote zaal van Ahoy de Europese finale klaar staat om te beginnen, staat er buiten een rij met gamers die hun bloedgroep willen weten. Wie had dat gedacht! 

 

Resultaten

Ruim 750 bloedgroep bepalingen in twee middagen: een wereldrecord!

Sterke stijging positieve associatie bloeddonatie onder Nederlandse jongeren.

Nationale media aandacht: reportages op o.a. de Telegraaf, Radio1 en RTV Rijnmond.

 

Meer weten?

Wil je meer weten over deze case? We delen alle inzichten en resultaten graag met je.

Laat het ons weten, en we plannen snel een kop koffie! 

 

JA, MEER WETEN!